onsdag 21 april 2010

Uppdateringar om livet på Lapommis

Igår vart småttingarna 12veckor och det har än en gång gått otroligt fort, jag förstår inte vad tiden tar vägen var ju igår jag satt och vänta på att dom skulle komma till världen. Tyvärr hann jag inte fota men skall försöka hinna med idag så att bilder kan komma ut. Allt är bara bra med vildingarna i alla fall. Angel letar fortfarande rätt hem.

Igår var jag och tävla lydnad med vovven Jaga, hon har gått bra på senaste så jag hade hopp om att det skulle gå vägen och det gjorde det vi vann och fick bra poäng vilket känns så roligt. Nu är nästa tävling 9maj och då är det än viktigare att det går bra så jag hoppas.

Nu närmar sig flytten för Ragnar, vet inte hur jag skall klara mig utan den charmören samtidigt vet jag han kommer få det jätte bra och resan till Söderhamn följer jag med honom. Äntligen skall Ragnar få ett hem där han får vara centrum. Han har så mycket kärlek att ge och man kan inte annat än älska den unga mannen. Han börjar bli så stor och fin nu med plutten.

Ikväll börjar hundkursen, så roligt att träna mera med Jaga. Nu skall vi träna in nästa klass!

Ha en underbar dag, vi skall till veterinären och besikta Ragge hoppas allt skall gå bra han spinner väl för mycket även denna gång som veterinären inte hör hjärtat hehe.

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar